Outlining

Jaha, då är man där igen… I det där limbo-liknande läget när ett projekt vilar lite men det kliar i fingrarna att gå igång på nästa. Vilket nu det blir…

Samtidigt som jag bara vill ånga vidare på det befintliga så måste jag tåla mig, vänta på input från betaläsare och låta den nya versionen mogna. Lite som en deg som ska jäsa före den åker in i ugnen.

Av de idéer jag väljer bland att börja jobba med så kräver båda ganska mycket planering för att bli bra. Särskilt den jag lutar åt att suga tag i måste struktureras mer än jag brukar för att jag inte ska snurra ihop alla trådarna. Kan till och med vara så att jag måste kladda på papper och rita tidslinjer! Hemska tanke, nu när jag lyckats bli så gott som helt digital i mitt skrivarbete!

För stunden består ”arbetet” med den i att stirra på en skärm och fundera på hur jag ska lägga upp jobbet den här gången. Tips på bra appar för outlining och tidslinjer tas tacksamt emot!

Kommentera

