#skuggnano

Det har varit tyst på bloggen ett tag. Det beror till stor del på att jag och ett antal författarkollegor kör en egen variant på nanowrimo nu i januari eftersom vi inte hann med när den riktiga ägde rum in november. Så jag har prioriterat ner bloggen till förmån för manusarbetet.

#skuggnano har inga regler alls, egentligen, mer än att vi peppar varandra på twitter med hashtag och glada tillrop. Så nu vet ni som kikar på twitterflödet till höger vad det handlar om också! Någon researchar, någon skriver helt nytt.

För mig har #skuggnano varit en bra skjuts i omarbetningen av mitt work in progress. De sista månaderna har jag pendlat mellan ytterlighet a: att vara rejält trött på det och tycka att det snart åker i bingen och ytterlighet b: nu börjar det bli riktigt bra.

Det finns fortfarande en hel del kvar att göra, men jag börjar tack vare all pepp se slutet på denna omgången nu. Min egen deadline för omarbetningen är 31 januari. Nästa steg i processen är att låta några betaläsare läsa, varav en del nya. Sedan får vi se om omarbetningen putsat fram en diamant eller inte.

Kommentera

