Julklappstips

Den kom i veckan som gått och nu är den här. Julhetsen.

Tiden kapas i kanten, på nåt sätt. Varje minut blir bara 50 sekunder lång, samtidigt som man ska hinna klart med allt på jobbet, köpa julklappar och fixa julpynt.

Missförstå mig inte, jag tycker det är jättemysigt med jul! Inte har vi så mycket hets med julklappar och annat som kan spoliera nöjet heller i min familj. Men tiden försvinner liksom ändå, så ni som undrar varför det händer mindre på bloggen just nu har nu fått förklaringen.

Jag ska faktiskt shoppa några fler julklappsböcker online nu, så jag tyckte att det var läge att ge tips om bra böcker att göra julklappar av i år:

Tom och den blå fågeln – Fantasifullt och spännande om osynliga varelser i Stockholm och inte minst i tunnelbanan.

The Ocean at the End of the Lane – Neil Gaimans nya, kan inte misslyckas. (Själv har jag sparat mitt ex som den sista gräddkolan i Aladdinasken att läsa över julledigheten, framför brasan).

Eller återupplev klassikern Carrie, Stephen Kings debutroman, som även finns i nyfilmatisering på bio. Mellandagsprojekt: Läs boken, se filmen. 🙂

Och, så klart, kolla in de här två om du inte redan gjort det: Du kanske inte visste det, men Döden spelar faktiskt inte handboll och bingo är bara för de förlorade.

Om du inte hittar ovan i din välsorterade bokhandel så rekommenderar jag ett besök på din lokala SF-Bokhandeln i Göteborg, Malmö eller Stockholm. De har allt ovanstående (eller kan beställa om det är slut) och därutöver fler andra underbara julklappar att förgylla julen med!

Kommentera

