Inspirerande platser

Resor inspirerar. Det är nog alla överens om, eller hur?

I veckan var jag på en kort resa till London. Bara en övernattning, knappt ens en dag på plats. Det var evigheter sedan jag var där, så det var trevligt. Samtidigt kräver en så kort resa att man komprimerar allt man gör och spenderar mer tid på flygplatser och i tunnelbanan än vanligt. Man går upp sjukt tidigt och är ständigt restrött så hela resan blir som ett märkligt mellanland mellan en plats och en annan.

Inte den ideala inspirationsresan precis, på det sättet. Men på nåt sätt lyckades den ändå hjälpa till att lösa några knutar i mitt work in progress. Och Paddington Station nattetid gav massor av tankar kring ett projekt som jag lurar på att ta tag i efter mitt nuvarande.

Paddington

Är det förresten bara jag som får framtidsvibbar av flygplatser? Miljön där är så speciell. Det är verkligen en plats som existerar bara för att man ska vidare bort därifrån. Alla säkerhetskontroller, terminaler och landgångar till flygplanen ger mig klockrena rymdstationsassociationer.

Fast, nej, ni som p g a några av mina senare inlägg tror att nästa projekt blir nåt i rymden får (förmodligen) vänta ett tag till.

2 svar till “Inspirerande platser

Kommentera

