Dags att erkänna

Lunar lander

Jag älskar att läsa böcker om rymdskepp! Stora, mäktiga farkoster som susar fram mellan stjärnorna på omöjliga uppdrag.

Jag vill skriva böcker om rymdskepp! Har alltid velat det. Men… Det närmaste jag kommit hittills är ett gammalt manus där det förekommer ett kraschat generationsskepp. Men det var bara skrot kvar, så det räknas inte. Och det manuset… Nja…

Märkligt det där, ändå. Jag har massor av idéer som jag sitter och plottar på medan jag jobbar på mitt work in progress. Men hur gärna jag än vill skriva om interstellära resor och mäktiga motorer så kommer jag inte på en enda bra idé där jag kan klämma in de där rymdskeppen, inte ens med skohorn och vaselin. Men nån gång! Och då ska galaxen minsann brinna.

Kommentera

