Nanobeslutsångest

Nu har jag flackat hit och dit om att skriva nåt på nanowrimo utan att komma nån vart alldeles för länge!

Egentligen är det ingen big deal. Det verkar sjukt kul, men om jag är med så gör jag det mer som en skrivövning än ett seriöst försök att skriva något som håller för utgivning. Jag vill se om jag klarar att skriva något någorlunda läsvärt på 50 000 ord på en månad, samtidigt som jag ju jobbar heltid på dagarna… Skulle det till äventyrs bli bra nog att jobba vidare på och skicka till förlaget dessutom så är det rakt av bara bonus.

Men jag kan bara inte bestämma mig vad jag ska skriva! Två tänkbara idéer inblandar varianter på tidsmaskiner, så jag undrar om det är nån slags undermedveten signal om att jag vill ha mer tid… En annan kryllar av zombies, och en tredje är ett försök att skriva i alla fall delar av den där thrillern utan SF/Fantasy-inslag som mina juristkollegor ständigt efterlyser.

Eller så kastar jag in handduken för denna gången och jobbar vidare på nuvarande projekt istället. Kanske egentligen ger mest.

Kommentera

