Förberedd för Bokmässan?

Bloggvärlden kryllar av förväntansfulla inlägg om bokmässan och jag tänker inte vara sämre! Jag ser sjukt mycket fram emot mässan!

För mig är mässan en galen häxkittel som rör upp ett moln av kreativt damm. Det gäller att suga i sig så mycket av det där dammet som möjligt. Efter förra mässan satte jag mig direkt och började skriva på mitt senaste projekt, det som förlaget ruvar på besked om just nu. Gissa förresten om jag kommer att vara nervös och nyfiken när jag träffar min förläggare under mässan? Jag hoppas på positiva besked, så att ni får läsa det. Håll tummarna!

Samtidigt händer så mycket på mässan att det nästan (men bara nästan) kan bli för mycket av det goda  – förra året missade jag ett gäng seminarier när jag fick migrän och fick gå hem… Så det gäller att välja det ”göttaste” och anta en effektiv överlevnadsstrategi. Min strategi i år är enkel, och delvis ofrivillig… Eftersom jag jobbar samtidigt så kommer jag vara tvungen att pendla in och ut för att hinna med både jobb och seminarier, men lyckligtvis ligger kontoret nära mässan så det ordnar sig!

Ni som  vill träffa mig hittar mig vid så gott som alla seminarier på teman kring SF/fantasy, ungdom och lite skräck. Ingen risk att ni missar mig, jag kommer vara en av få med kostym. 🙂 Kanske inte på lördag och söndag, dock, men i alla fall torsdag och fredag. Följ mig på twitter så löser det sig… @fredrikhpersson

Och, om ni vill lyssna på mig och Linda prata om Bingo, och kanske kanske lite om nya projekt, så hittar ni oss båda i Bonnier Carlsens monter 10:30 på söndagen den 29 september. Jag hoppas se er där, om inte förr!

Det, liksom resten av mässan, kommer att vara grymt kul! Välkomna!

2 svar till “Förberedd för Bokmässan?

Kommentera

