Sommarsummary

Nu är det mitt i högsommaren, samtidigt som semestrarna börjar ebba ut. På måndag är det dags för mig att krypa ur dvalan och jobba på riktigt igen.

Min sommar har präglats av lugn, trots att jag inte haft någon riktig semester i år. Istället har jag ägnat timtal åt kriget mot maskrosorna i gräsmattan. När vi flyttade in hade vi en fin maskrosodling, men nu efter lite jordfräs, nysått gräs och en evig kamp mot gula blommor ser det ganska bra ut. Vill inte veta hur mycket vatten som gått åt för att vattna bara…

Förutom grässkötsel har jag skrivit en del, men inte så mycket som jag planerat. Å andra sidan har jag haft det nya manuset nästan klart sedan strax efter midsommar och väntat på feedback från mina betrodda läsare som haft texten under semestern.

Jag är väldigt tacksam för de som vill läsa och komma med kommentarer före jag skickar in till förlag. Det är oerhört värdefullt och faktiskt ansvarsfullt. Ingen författare är hjälpt av att bara få en gillande nick från sina första anförtrodda. Så det gäller att välja sina läsare väl, så att man får riktig kritik, bra såväl som dålig, och kommentarer som man kan jobba med. Annars kan det kvitta.

Men nu har de flesta av mina betrodda läsare gjort sitt jobb. Jag har fått bra feedback som jag jobbat in i texten och nu är jag snart redo att skicka manuset till förlaget. Snart, snart…

Sedan är det bara att hålla tummarna!

 

Kommentera

