Skrivpaus med plan(er)

Så här dags börjar de flesta bloggar jag läser att fyllas antingen med bilder på sommarblommor, närbilder på rosévinsfyllda vinglas, meddelanden om ”sommarlov på bloggen” eller allt av det ovanstående.

Jag fortsätter som vanligt, d v s lika mycket eller lite…

Denna veckan är jag på segelflygtävling. Flyttlasset gick från hemmaklubben i går, där den viktigaste delen av packningen såg ut som på bilden. Klubbens tvåsitsiga ASK21, som jag flyger i år, åkte med i en drygt åtta meter lång vagn efter bilen. Resten är lättare att bära, d v s tält och kläder.

Packning

Flygtävling innebär mycket flygning, men också alldeles för mycket väntan på bättre väder.

Just nu skriver jag inte på mitt nya projekt, eftersom det ligger hos mina betrodda läsare för synpunkter.

Medan jag väntar på dem, och på att det ska sluta regna, tänkte jag planera upp ett eller två nya projekt i Scrivener och på Mindnode (en mindmap-app). Kanske t o m börja skriva på något av dem. Förra året regnade det mesta av tävlingen bort, så då skrev jag nästan fulltid i tre dagar. Och läste ut två böcker.

Jag hoppas hinna skriva mindre på tävlingen i år, men det är perfekt att låna plats i en kompis husbil och skriva med regnsmatter på taket som bakgrundsmusik.

Nästan som en liten skrivarlya.

Kommentera

