Vad ska jag säga då?

På onsdag ska jag hålla ett kort föredrag, 12 minuter, på Författardag i Trollhättan.

12 minuter! Ensam, utan min co-writer Linda. För mig som är nästan helt ny på det här känns det som en hel evighet! Visst, jag har hållit massor av föredrag, men jag brukar alltid prata om juridik. Något rättsfall, någon ny lag eller något annat spännande. Något handfast man kan luta sig emot.

Så hur ska jag kunna fylla 12 minuter? Om bara mig och mina och Lindas böcker?

Okej, jag får väl berätta lite om vem jag är, att jag kommer från Trollhättan (är ju kul när man är där). Lite om böckerna. Hur jag och Linda råkade börja skriva ihop. Hur det var. Kanske läsa en snutt ur Bingo. Undrar vilken bara? Början, kanske? Eller något mitt i?

Det känns som om det kommer vara över på fem minuter, och sedan står jag liksom bara där resten av tiden. Fast, egentligen… 12 minuter. Jag tror nog att jag kan fylla den tiden. Vi får väl se… Eller?

Märks det att jag faktiskt är lite nervös?

3 svar till “Vad ska jag säga då?

  1. Jag förstår att du är lite nervös. Att prata jobb är en sak, men skrivandet är personligt på ett annat sätt, tycker jag. Lycka till!

Kommentera

