Göteborgsvarvet

Varvet

I går var det dags: Att ta sig runt 21 km i joggingskorna!

Göteborgsvarvet är alltid en kul folkfest. I år var det tydligen så stort att det var världens största långlopp, och tredje gången gillt för mig att springa. Jag var laddad men hade missat lite träningstid p g a allt annat i livet. Och det var ruskigt varmt! Lagom till start tornade dessutom ett rejält åskmoln upp sig.

Åskan och regnet kom lagom till Säldammsbacken i Slottsskogen och fortsatte ända igenom Majorna. Sedan var det slut på svalkan för mig, bara tryckande åskvärme resten av loppet.

På Sprängkullsgatan, med knappt tre kilometer kvar tog tyvärr krafterna slut, så jag fick gå en bit. Så värmen stoppade mig från att förbättra tiden i år. 2 timmar, 19 minuter och 13 sekunder är ändå rätt okej även om jag kan bättre.

Efteråt är man rätt mör, så jag vaggade sakta hem på stela ben och somnade framför Eurovision med min sambo efter lite grillmiddag. En riktigt bra avslutning på en ”skön” dag.

Kommentera

