I väntan på…

Vad gör man i vakuumet i väntan på fler recensioner?

Det här gör i alla fall jag:

  1. Läser om BTJ:s fantastiskt fina recension (då och då)
  2. Väntar på mail från nån som sett en recension (hela tiden)
  3. Jobbar på kontoret (working nine to five:ish)
  4. Googlar tvångsmässigt efter fler recensioner (dagligen)
  5. Nojar och undrar om nån ens läst boken (oftare än jag vill nämna)
  6. Jobbar vidare på nya projektet (nästan varje kväll)

Och så hamnade jag i en kommentarstråd på BläddraBläddra om ångesten kring bok två. Alla skriver om den, alla talar om den och alla verkar ha den. Andrabokenångesten. Jag hade den med, och Linda också tror jag. Lite av den sitter kvar i väntan på recensionerna…

Däremot verkar inte alla ha samma oro. Vissa verkar tro att de egentligen inte har några fler idéer (vilket sällan stämmer), eller att man helt enkelt inte kan skriva eller hittar tid för det. Själv ville jag så gärna att uppföljaren skulle vara så mycket mer och så mycket bättre än den första. Visst är jag nöjd med den första boken, det är inte det, men jag ville höja ribban! Jag ville visa ”dem” att jag minsann kan! Och då blev jag mycket mer självkritisk än förut, på gott och ont. En del blev nog bättre av det, vill jag tro.

Ni som läser får väl se om Linda och jag lyckades höja ribban eller inte. Berätta gärna här om ni vill.

Nu blir det matlagning, sedan blir det fortsatt jobb med nästa projekt. Jag vill höja ribban igen, och gärna före midsommar!!!

(Och, nej – ingen bild i dag heller… Får skriva mer visuellt nästa gång.)

2 svar till “I väntan på…

Kommentera

