Författardag i Trollhättan

Den 22 maj återvänder jag till min gamla hemstad Trollhättan för att vara med på Författardag på Folkets hus.

Här kan du läsa mer!

Jag växte upp där, i Trollhättan. Folkets hus var skådeplats för så många saker i min ungdom (låter som om jag är pensionär redan när man säger så!). Här låg bion (tror att den är kvar men renoverad), här var jag på mina första diskon, här låg biblioteket och här sände jag närradio på gymnasiet. Det kommer att kännas väldigt konstigt att stå där, på scenen och prata om mitt författarskap.

Vet inte riktigt vad jag ska säga ännu, men det kommer jag nog på. Hoppas jag! Ni som är där får se.

Kommentera

