Allt runt omkring

Vilka tror att författare bara sitter och skriver böcker hela dagarna? Jag tror att det är rätt få som tror det. Och givetvis är det inte riktigt så heller.

Förutom alla författare som har vanliga heltidsjobb att sköta (de flesta, faktiskt, även jag), så gör många barn- och ungdomsförfattare en hel del besök i skolor och många vuxenboksförfattare (får man kalla det så?) håller föredrag och recenserar andras böcker. Nu för tiden är det såklart väldigt många som också bloggar, facebookar och twittrar hela tiden.

Visst finns det rena skrivperioder, men allt som oftast händer det en massa annat också även då.

Just nu är det mycket runt omkring mitt eget skrivande. Om man bortser från mitt vanliga ”dagjobb” så är det en del att stå i runt marknadsföring av ”Bingo” som knaprar tid från att skriva vidare på nytt. Det är väldigt kul, även om det bitvis är frustrerande att inte hinna fram till manuset på kvällarna. Jag vet ju vad jag vill och vad jag behöver göra med det. Jag längtar efter att hinna!

Men som sagt är det väldigt kul saker på gång. Nästa vecka t ex är jag och Linda gästbloggare på Bonnier Carlsens blogg, här. Och den 22 maj deltar jag i en författardag i Trollhättan, min gamla hemstad! Mer info finns här.

Kommentera

