Påsk med vingar

Cockpit

I går startade äntligen flygsäsongen! Det brukar sammanfalla med påskhelgen, så eftersom det var tidig påsk så blev det tidig start.

Vädret var fantastiskt. Solen värmde på marken, så i cockpit var det riktigt behagligt. Fast det blev snabbt kallt när man hamnade i molnskugga på 1000 meter… Och lite kallt om tassarna när man flög fort. Men sikten var fantastisk och flygvädret kunde inte vara bättre så här tidigt på säsongen. Jag flög bara ca 1,5 timmar totalt, men det var å andra sidan årlig kontrollstart på segelflygplan och motorseglare, som brukar betyda avsevärt kortare tid i luften. Så nu är jag ”checked out” för resten av säsongen. Hoppas på bästa flygvädret på länge i år!

Nu är påskhelgen snart slut och med den även mitt lilla inhopp i livet som heltidsförfattare. I morgon är det på med advokatkostymen och åter till kontoret med ny energi.

Hur gick det med mina ambitiösa skrivplaner för förra veckan då? Jo, hyfsat. Det nya manuset har fått sig en rejäl översyn, även om jag inte hunnit riktigt klart. Eftersom jag både tätat hål i handlingen och styrt upp riktningen så är det bra nog. Det blir en eller två redigeringsomgångar till före jag låter någon läsa, men än så länge verkar min egen tidsplan att vara ”klar” till sommar / höst med ett första fungerande manus hålla.

Lite mer bloggande blev det, men inget novellskrivande. Och nu ska jag sätta mig med manuset en stund igen.

Kommentera

