Mellan två jobb

Nästa vecka, påskveckan, kommer jag att befinna mig i ett slags limbo. Då jobbar jag varken här, eller där. I alla fall inte på mitt dagjobb som advokat.

Jobb jobb jobb

Efter nästan prick fyra år på ett ställe så var det dags för mig att flytta på mig. Det ska bli spännande att starta om på nytt, men samtidigt finns det gott om trygg igenkänning. Ja, det är fortfarande en advokatbyrå. Det är fortfarande affärsjuridik och, ja, jag kommer att fortsätta med mitt fokus på immaterialrätt (d v s frågor om upphovsrätt, varumärken, patent o s v). Så i stora delar är som det alltid har varit, i alla fall de senaste 13 åren av mitt liv. Fast nytt, ändå!

Däremot hoppas jag få lite större frihet i min verksamhet som advokat och kanske till och med bara liiite mer tid att skriva. Who am I kidding? Det kommer fortfarande vara ”advokat på dagen, författare på natten”. Fast med ny energi och det kommer man långt på.

Men nästa vecka ska jag ”bara” vara författare. Okej, verkligheten kräver lite uppmärksamhet också (deklarationen kom i fredags, maten lagar inte sig själv etc…), men så ser ju livet ut för alla andra författare där ute också.

Mitt mål för veckan att bli klar med min egen första revision av mitt nya projekt (som skymtar lite hemligt i bakgrunden på bilden). Kanske skriva lite på en novell jag klurat på också Och fortsätta att samla stoff för nya idéer.

Vem vet, jag kanske till och med lyckas blogga lite mer också!

Kommentera

