Framtidskrönika 2013

Så här dags på året har de flesta årskrönikor för 2012 klingat av, de flesta har börjat jobbet igen och många fyller gymmet för att uppfylla det där nyårslöftet.

Jag skrev inte någon årskrönika och har inga nyårslöften (i år). Det känns hur som helst för sent med en årskrönika nu. Istället tänkte jag att det aldrig kan vara för tidigt att skriva en framtidskrönika istället! Så, sätt er i tidsmaskinen och ställ in den på 29 december 2013, så kan ni redan nu läsa min årskrönika för 2013. Så får vi se hur mycket av nedan som slår in, det där med kvantuniversum och tidslinjer kan ju vara klurigt. Here goes…

2013

2013 var ett händelserikt och spännande år, och fort gick det. Nu är det redan dags att handla nyårsmaten, men före det en liten tillbakablick.

Redan i januari fick jag lite bättre fart med bloggen (även om det gick upp och ner under året), och var till och med gästbloggare på Författarcentrum Västs Barnboksnätverks blogg (se här). Där bloggade jag om Urban Fantasy och om mina tankar och projekt i den genren.

Jag och Linda Belanner läste korrektur på vår nya bok ”Och bingo är bara för de förlorade”, som sedan ramlade ur tryckeriet och in på en massa bokhyllor i april. Superkul! Det kom några recensioner här och var under senare delen av våren, alla givetvis stormande förtjusta. Vi firade med en liten middag tillsammans med några andra när och kära.

Under tidiga våren skickade jag in synopsis och några grovt tillyxade kapitel på mitt nya projekt, som jag redan har bloggat sedvanligt halvhemligt om här. Det har tagit de flesta kvällar under vår och sommar att skriva ihop, det mesta av hösten att fila på och förbättra och nu närmar det sig klart! Mot slutet av året har jag smygstartat ett par nya projekt, så nu ska jag bara bestämma vilket jag ska fokusera på efter nyår.

Knappt var semestern slut förrän det var dags för Bokmässan. Nu var det andra gången jag var där så att säga med ett syfte, och jag stortrivdes åter igen! Det var kul att träffa folket från förlaget och prata allt från rent nonsens till nya och gamla bokprojekt, hälsa på nya och gamla författarbekanta och springa på massor av intressanta föredrag. Själva mässan var lika stökig som vanligt, och allt vid sidan av var lika hektiskt som förra gången. Puh! Ser redan fram emot nästa gång.

Resten av året försvann i jobb jobb jobb och en storm av renoveringskaos hemma. Kul, på sitt sätt, men det tog tid från blogg och bok. Som tur var blev det väldigt fint, och ni får helt enkelt tro mig för jag tänker inte plåga er med bilder. Nu är det lyckligtvis bara resten kvar att fixa hemma, så blir det kanske klart någon gång…

Tack och hej, 2013, jag kommer att sakna dig. Men välkommen, 2014!

Gott nytt år, alla!

PS: Nobelkommittén ringde inte i år heller… 😉

2 svar till “Framtidskrönika 2013

  1. Det låter som ett superår. Jag vill också ha ett sånt 2013, håller tummarna för att vi får det båda två!

Kommentera

