Bokmässan: Planerna smids

Jag fick ett mail från Författarcentrum Västs barnboksnät att samla ihop planerna för bokmässan, för att alla som är med ska ha en idé om vad alla gör.

Planer för bokmässan! Hjälp, det är ju dags att göra sådana… Hittills har jag bara skaffat seminariekort och petat in lite småsaker i kalendern…

Men här är i alla fall de av mina planer hittills som kan vara kul att veta om:

Torsdag: Jobbar nog mest som vanligt, men något föredrag bör gå att klämma in. Och lite mingel med författarcentrum på kvällen.

Fredag: Fler seminarier (tar nog semester från jobbet). Och så har mitt förlag en liten middag för författare m fl. Trevligt!

Lördag: Föredrag, fast mest kommer jag att hänga bland montrarna som en vanlig besökare. Som jag brukar göra. Undrar om jag kommer känna mig lite som fantomen när han tar på sig trenchcoat och blir ”Mr Walker”. 🙂

Söndag: Nu händer det grejer! 11:30 är det monterframträdande med Linda Belanner i Bonnier Carlsens monter. 14:30 leder jag och Linda en workshop tillsammans med vår förläggare Lotta Bergqvist på Bonnier Carlsen. Den är på något som kallas Skrivarskolan och hålls på Världskulturmuséet. Sedan träffar vi vinnaren i novelltävlingen tema ”döden” på ungdomar.se och ska ”coacha” henne som pris. (Hennes vinnarnovell finns här, för de nyfikna. Du hittar fler av finalisterna här, alla grymt läsvärda.)

Så, där har ni det! Vad gör ni på bokmässan? Berätta gärna i kommentarsfältet!

Det lär bli svårt att inte blogga mer om mässan här vad det lider. Med bilder… Stay tuned!

UPPDATERAT 20120918: Här är länk till Bonnier Carlsens monterschema: Schema

Och här är (lite fulare) länkar till Skrivarskolan på Bokmässan: http://www.bokmassan.se/sv/nyheter/forfattare-och-forlaggare-bjuder-in-till-skrivarskola-under-bokmassan-/ eller http://www.varldskulturmuseerna.se/sv/varldskulturmuseet/program/kalendarier/program/skriva-kan-alla/

 

Kommentera

