Författarcentrum

Det händer mycket just nu. Planerna för bokmässan blir fler hela tiden och för bara någon dag sedan fick jag besked att jag tillsammans med Linda (@lindabelanner) valts in som medlemmar i Författarcentrum Väst!

Författarcentrum ordnar bl a förmedling av författare för föredrag, olika litterära events m fl spännande saker. För mig lockar dock mest att få vara med i en gemenskap med andra författare, särskilt i deras barnboksnät där andra författare som också skriver för barn och unga träffas. Här finns lite information om det, och här finns barnboksnätets blogg.

I skrivande stund står jag inte med på listan med medlemmar, men det ska vi snart råda bot på. Däremot kan jag avslöja att jag faktiskt redan varit med på ett möte med dem för länge sedan, före jag var utgiven. Ett litet studiebesök, kan man säga. Eftersom man måste vara både utgiven och medlem i Författarcentrum för att vara med så tycker jag det var kul att jag fick vara där och smygkika lite. Och nu känns det extra roligt att äntligen vara med på riktigt.

2 svar till “Författarcentrum

Kommentera

