Beslutsångest!

Rätt vad det är så får man en insikt i ödmjukhet.

Linda Belanner (@LindaBelanner) och jag ska välja ut vinnaren i en novelltävling på ungdomar.se, tema döden (surprise!). Det är skitsvårt! Vi har bara några få att välja på, men det var jättemånga som var med. Alla är bra.

Vi tror vi vet vilken vi ska välja, men vi pratade länge på telefon och svajade av och an mellan alternativen.

Så slog det mig. Jag var inte med i många novelltävlingar när jag var i tonåren. Jag var med ibland, som de flesta som skriver. Men jag vann aldrig, och jag trodde aldrig att jag någon gång själv skulle sitta och försöka välja ut en vinnare. Någon som kanske har samma drömmar som jag hade.

Jag vann inte själv någon novelltävling, men en gång var det inte långt ifrån. Ingen talade om det för mig direkt, utan det kom fram på omvägar ett halvår eller så senare… För mig kanske det var lika bra, för det fick mig att kämpa ännu mer och hitta mina egna vägar.

Tyvärr får jag inte säga vem som vinner här och nu, men till alla er vars bidrag Linda och jag just nu kämpar med att välja vinnaren bland: Fortsätt skriva, ni är grymma!

2 svar till “Beslutsångest!

Kommentera

