Första meningen

Egentligen borde jag ha startat bloggen tidigare, för i slutet av mars höll jag för första gången i ett ex av min första bok. Eller, rättare sagt, min första publicerade bok. Som alla andra har jag ett antal tidigare försök liggande i lådor i förrådet och en massa refuseringsbrev i en pärm för en del av dem.

Då, när jag stod där med boken i handen, tänkte jag att det kunde vara kul att blogga om vad som händer som debutant, men tiden rusar iväg och nu är det ett tag sedan boken nådde hyllorna i boklådorna. Det som kändes overkligt när förlaget nappade på mitt och Linda Belanners manus är inte längre det, och istället känns det lika overkligt att det inte gör det… Så bloggen blir något annat. Välkomna att följa med.

Kommentera

